Centrul de cercetare lingvistică aplicată și studii culturale comparate (C-CLASC)
Catedra universitară Limbi moderne și limba română, Departamentul XVI
ÎNVĂȚAREA EFICIENTĂ.
STRATEGII PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR CLINICE DE TOP
Învățarea prin repetiție (sau memorarea repetată) este una dintre cele mai frecvent utilizate metode. Tu cum înveți? Ți-ar plăcea să exersezi câteva tehnici de învățare care să te ajute să faci față mai bine la examene? Medicina este un domeniu complex și solicitant care necesită nu doar acumularea unui volum mare de informații, dar și aplicarea lor în mod eficient și precis. Pentru studenții mediciniști, dar și pentru specialiștii în domeniu, este foarte important să cunoască și să poată aplica tehnici de învățare eficientă pentru a face față cerințelor academice, pentru a reține informațiile pe termen lung și pentru a dezvolta abilitățile necesare unei practici medicale de succes.
Cui ne adresăm?
Tuturor studenților și cadrelor didactice care doresc să-ți dezvolte competențele clinice prin metode de învățare eficientă care stimulează gândirea critică, aplicarea practică și capacitatea de a procesa rapid informațiile.
Trainer
Georgiana (Gerea) Filimon, autoarea cărții Tehnici de învățare apărută la editura Curtea Veche Publishing, fondatoarea proiectului Învață eficient, trainer acreditat, cu o experiență de peste 12 ani în lucrul cu tehnicile de învățare accelerată: citire rapidă, fotocitire, memorare creativă, învățare eficientă.
Atelier 2: Tehnici de învățare eficientă
Vineri, 15 noiembrie, 11.00-12.45
Sala LMP, Poșta Mare, (strada Cicio Pop, nr. 2), etaj I
Necesitatea şi rezultatele scontate
Tehnicile de învățare eficientă sunt instrumente puternice ce vin atât în ajutorul profesorilor, cât și al studenților. Studenții mediciniști sunt expuși unor cantități foarte mari de informații. Utilizând tehnici de învățare, aceștia pot acumula mai multă informație într-un timp mult mai scurt. Prin intermediul atelierului, vor fi învățați cum să-și exploreze mai bine limitele mentale și emoționale și să își asume responsabilitatea pentru rezultatul procesului de învățare.
Obiective
- Identificarea profilului de învățare al fiecărui participant;
- Conștientizarea modului în care este abordată informația;
- Metode și instrumente de gestionare a unui volum mare de informații;
- Aplicarea informațiilor prezentate prin exerciții practice și discuții libere.
Termen limită pentru înscriere: 31 octombrie 2024
Formular de înscriere: https://docs.google.com/forms/d/1-6bvQebvbo0ZT6OdirwojOBUCNpyrr1iplBNqW8PpBs/edit
!!! Din motive organizatorice, numărul maxim de participanți la acest atelier este de 30 de persoane. Vă rugăm să vă înscrieți din timp pentru a vă rezerva locul.
Organizator (Centru/Catedră/Departament/Instituție)
Centrul de cercetare lingvistică aplicată și studii culturale comparate (C-CLASC)/Catedra universitară Limbi moderne și limba română/Departamentul XVI/Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” Timișoara
Persoană de contact și coordonator
Conf. univ. dr. Diana Boc-Sînmărghițan (boc.sinmarghitan.diana@umft.ro)