– 14 – Atelier de scriere creativă – film românesc la Casa Artelor

Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara vă invită, în cadrul programului acțiuni culturale@UMFT, la Atelierul de scriere creativă, coordonat de Elena Jebelean.

Joi, 25 iulie 2024, de la ora 15.00, la Casa Artelor – Galeria Pygmalion (strada Episcop Augustin Pacha, nr. 8) vom discuta despre film, cu precădere despre valențele artistice ale filmelor românești de dinainte de 1989, cu Marian Sorin Rădulescu, scriitor, traducător și critic de film.

Vom descoperi legături între lumea de ieri și lumea de azi, ajutați și de cele peste 50 de afișe reunite în Galeria Pygmalion în expoziția Secvențe, selectate din colecția criticului de Dana Stancovici și Andreea Medinschi. Vom citi din volumul al doilea din Pseudokinematikos, vom urmări filmul Concurs (regia: Dan Pița, 1082), pe care monahul cărturar Nicolae Steinhardt, îl înțelegea ca tip de cinema în care poezia (ca mod de raportare la realitate) este îndreptar de viață, cod etic, scară spre desăvârșire și factor epistemologic.

Înscrierea prealabilă este recomandabilă și se face prin completarea acestui formular (click aici).

Persoană de contact, Director Program Activități Extracurriculare, conf. dr. Daniela Șilindean: silindean.daniela@umft.ro

Evenimentul este realizat în cadrul Programului de activități extracurriculare artistice – cu sprijinul financiar al Ministerului Educației.

Atelier de scriere creativă – film românesc la Casa Artelor
Galerie foto

Discuții despre smerenia în călăuzire, despre vedere și străvedere, despre menirea de a nu irosi talanții cu care am fost binecuvântați – toate sub pasionata îndrumare a lui Marian Sorin Rădulescu, dinspre Nicolae Steinhardt înspre cinematografia de azi. Cuibăriți nu doar în scaune, ci și între zidurile vechii biblioteci, prima cu sală de lectură din Imperiul Austro-Ungar, ziduri de pe care ne priveau afișele din expoziție, am urmărit filmul. În „Concurs”, sălbăticia omului, mai mare decât cea a pădurii, ne-a pus pe gânduri. Intrarea inițială în tunelul frunzos, prin urmarea spiralei desenate de roțile bicicletei Puștiului, s-a deschis în final prin evadarea în lumină și pentru cei din film, și pentru cei din Galeria Pygmalion. Ce fel de filme vom căuta de acum înainte?