UMFTVB este partener în cadrul programului Erasmus+ Blended Intensive Programme – BIP (2025), cu tema Inclusion. Lucrăm împreună, și în 2025, cu Thomas More University of Applied Sciences, Belgia și Protestant University of Applied Sciences Ludwigsburg, Germania.

BIP Inclusion 2025 are ca punct de plecare conceptul de grijă. Pe măsură ce fiecare practician își aplică cunoștințele profesionale specifice disciplinei sale, ne propunem să sensibilizăm cu privire la prejudecățile inconștiente și să înlăturăm prejudecățile. Acest program oferă o oportunitate unică de a studia împreună cu colegi din alte universități, de a lucra cu profesioniști într-un context multiprofesional și multicultural.

Proiectul are două componente obligatorii:
– o componentă virtuală care include cursuri online în februarie și martie 2025;
– o componentă fizică de 5 zile în Germania (9 – 14 martie 2025). Instituția gazdă este EH Ludwigsburg.

10 studenți UMFTVB urmează să fie selectați după cum următoarele criterii:
– Cunoștințe de limba engleză – nivelul minimum B2;
– Studenții nu sunt în ultimul an de studiu;
O scrisoare motivațională (500-700 de cuvinte) care va fi trimisă la următoarea adresă: silindean.daniela@umft.ro. Termen-limită: 21 ianuarie 2025, ora 10.00;
Un interviu pe 21 ianuarie, ora 14.30. Interviul va avea loc la Poșta Mare, etajul 1.

BIP Inclusion – Interprofessional action and international references in social and health care

Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara și-a consolidat parteneriatul cu Ludwigsburg Protestant University of Applied Sciences și Thomas More University of Applied Sciences prin al treilea proiect de succes de tip Blended Intensive Program cu tema Inclusion.

Zece studenți de la programele de studiu Medicină (în limba română și în limba engleză) și Medicină dentară (în limba engleză) au făcut parte dintr-un program intensiv care a inclus întâlniri online și cinci zile de învățare on-site, între 9-14 martie 2025 la Ludwigsburg, Grafeneck, Markgröningen, Heilbronn și Stuttgart.

Grupele alcătuite din studenți internaționali din cinci țări au abordat subiecte precum lnclusion and Children/Youth; lnclusion and Elderly; Inclusion and Disability; lnclusion and Migration și Societal changes. Subiectele au inclus deopotrivă perspective interculturale și interprofesionale.

Studenții noștri au fost coordonați de Conf. univ. dr. Daniela Șilindean și Prof. univ. dr. Elena Amăricăi.